Ce zici de Vlogging?

marţi, 10 august 2021

florin

Blog

Pe scurt, putem spune că vlogging-ul creează comunități în timp ce împărtășește experiențele unor persoane unui număr mare de spectatori, care devin adepți sau fani.

Ei bine, asta este un lucru important dacă ne gândim la scurta istorie a vlogging-ului. Să nu uităm, au trecut abia 21 de ani de când a intrat în viața noastră. Primul blog realizat este atribuit lui Adam Kontras – un blogger de renume mondial. În ianuarie 2000, Adam s-a gândit să posteze un videoclip alături de postarea sa personală de pe blog. El și prietena lui duceau o pisică în hotel și Adam credea că oamenilor le-ar plăcea să vadă, nu doar să citească despre asta.

Dar acesta a fost un început timid al călătoriei de vlogging. Abia în 2005, când a apărut YouTube, vlogging-ul s-a extins în întreaga lume. Atunci, a apărut un nou pionier în vlogging #ShayCarl. A fost primul care a vorbit despre propria persoana în fața camerei video. Îl apreciem pentru că a introdus „vlog” în dicționar. Astăzi, acest stil personal de vlog a devenit foarte comun. Oamenii pur și simplu nu au timp și răbdare să citească, preferă să vizioneze videoclipuri x2 :)). Videoclipurile sunt încărcate pe platforme de socializare precum YouTube, Facebook, Instagram, Snapchat sau Tik Tok.

Monetizarea – punct de cotitură

Un alt moment semnificativ din istoria vlogurilor a fost anunțul de la Google al „Programului de parteneriat Youtube” din 2007. Acest lucru a deschis porțile pentru generarea de bani din videoclipuri și vloggerii cunoscuți au început să câștige bani din hobby-ul lor.

Și așa s-a dezvoltat industria vlogging-ului. Pentru a obține videoclipuri de înaltă calitate, vloggerii au început să utilizeze echipamente și setări profesionale.

În 2019, The Business Insider a lansat o listă cu cei mai buni vloggeri mondiali. Aveau în acel moment peste 30 de milioane de abonați. Subiectele de top au fost jocurile online și videoclipurile comice.

Schimbările din industria vlogurilor ne iau prin surprindere și ceea ce părea de neconceput acum câțiva ani, astăzi este obișnuit. Acesta este cazul înlocuirii conținutului video de casă cu opțiuni de streaming video preînregistrate sau live, care interesează numeroase audiențe dornice să se conecteze în acest fel.

Proliferarea conținutului video online a implicat și întreprinderile B2B. De la recenzii regulate de produse, unboxing, videoclipuri ale liderilor, lansări și pana la actualizări live.

Marketingul de astăzi nu poate fi definit fără conținut video, deoarece astăzi este cel mai dorit conținut.

 

Te gândești să faci vlogging? Vezi mai jos câteva sfaturi pentru stabilirea strategiei tale:

  1. Găsește-ți stilul. Ești un iubitor al camerei video sau mai degrabă un tip timid? În direct sau preînregistrat? Sfat: Orice ai alege, există argumente pro și contra, dar ideea principală este că ambele au nevoie de planificare.
  2. Elaborează un calendar cu conținut precis pentru o perioadă de timp medie-lungă. Fă-o pas cu pas.

 

  1. Acum, gândește-te pentru cine faci videoclipuri, pentru propriul ego sau pentru un public special. Găsește tipul tău de public. Știi ce vor să știe ? Cum vei ști dacă rezonează cu conținutul tău video? Unde îți poți găsi publicul?
  2. Testează și măsoară. Stabilește parametrii pentru a obține o măsurare corectă. Adună rezultatele, analizează și optimizează!

Acum, dacă ești iubitor de camere, trebuie să sărbătorești Ziua Vloggingului. Această sărbătoare a fost fondată în 2018, de către creatorii celui mai mare festival video online din Marea Britanie – Summer in the City ca celebrare a celui de-al 10-lea an de viață.

Vlogging-ul are toate șansele de a deveni o știință mai devreme sau mai târziu, deoarece utilizarea sa este deja recunoscută pe scară largă (de la educație la sănătate, de la divertisment la cel mai puternic tip de activism). Ține-ți ochii larg deschiși la vlogging și de ce nu, încearcă-l și tu !

 

La mulți ani, Vloggers!

#VloggingDay

#marketing

#socialmedia

Post by florin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *