Seria McKinsey&Company – GHID DE ACȚIUNE pentru companii în vreme de pandemie

marţi, 15 septembrie 2020

florin

Blog

Episodul 3.1- Inovarea din necesitate: Imperativul pentru construirea de afaceri în actuala criză

 

Răspândirea rapidă și globală a COVID-19 a dezlănțuit cel mai mare șoc asupra vieții noastre și asupra mijloacelor de trăi din ultimul secol. În timp ce COVID-19 este, mai presus de toate, o criză umanitară, întreprinderile au suferit, de asemenea, iar economiile aproape s-au oprit. Dar, deja există semne de construire de afaceri creative, deoarece companiile răspund la criză cu soluții inovatoare născute din necesitate. Ei aruncă vechile presupuneri care guvernează modul în care își desfășoară activitatea, întrucât regandesc modul de interacțiune cu clienții și angajații. Lise cere să construiască lanțuri de aprovizionare mai rezistente și să reexamineze atitudinea față de confidențialitate și schimbul de date.

Această abilitate de a prevedea noi moduri de operare va fi crucială pentru traversarea crizei. Cei care vor reuși, vor seta tonul pentru “următorul normal” care va urma și va defini generația ulterioară de paradigme pentru comportamentul consumatorilor și al companiei. Acestea vor deveni structura de operare pentru următorul deceniu.

Companiile care speră să conducă în această viitoare lume ar trebui să-și pună câteva întrebări fundamentale:

  • Cum se vor schimbă nevoile clientului vostru pe măsură ce ne îndreptăm către un „nou normal” post-criză?
  • Cum veți crea interacțiuni umane cu clienți pe care nu îi veți întâlni niciodată?
  • Cum reparați dispozitivele pe care nu le puteți atinge sau le puteți ține?
  • Cum va veți găși următorul star angajat digital, care în cealaltă parte a globului și lucrează într-o industrie diferită?
  • Cum veți crea rezistență în lanțul vostru de aprovizionare, fără a implica mai mult capital?
  • Cum vă veți schimbă costurile și operațiunile către structuri variabile pentru a face față unei lumi din ce în ce mai volatile și dinamice?
  • Cum veți scoate produse digitale în zile sau săptămâni, așa cum încearcă concurenții vostrii?

Aceste întrebări sunt a două natură pentru constructorii de afaceri răzvrătiți, obișnuiți să răstoarne presupunerile și să inoveze în spațiul rămas atunci când o presupunere veche este eliminată. Ei știu că o criză de această scară aduce schimbări seismice, schimbând așteptările pentru afaceri și creând noi oportunități de inovare. Aceștia formulează noi soluțîi pentru a ajuta la rezolvarea crizei și a-și reimagina industriile după aceea. Știm că nu se va întoarce la modul în care au stat lucrurile. Scopul este acum să definim cel mai bun posibil următor normal, pentru momentul în care criza se va diminua.

 

Construirea de afaceri pentru criză și nu numai

 

Credem că pandemia COVID-19 va fi o perioada de construire și inovare substanțială a afacerilor. Primele semne ale acestui lucru sunt deja vizibile:

  • Transformarea digitală peste noapte. Confruntat cu îndrumări privind distanțarea socială și îngrijorarea pacientului pentru majoritatea consultărilor medicului personal, Serviciul Național de Sănătate (NHS) al Regatului Unit a trebuit să orchestreze o schimbare imediată către consultări video și telemedicină, o întreprindere enormă. În anumite zone au apărut planuri de tele-sănătate pe termen lung executate în 15 zile sau mai puțîn. Cu una dintre cele mai mari organizații din lume capabile să-și dezvolte o capacitate digitală robustă aproape peste noapte, vechile presupuneri despre ceea ce este nevoie pentru a merge digital sunt răsturnate rapid.
  • Valorificarea la maximum a datelor. Cercetătorii care urmăresc răspândirea infecției au descoperit că unii oameni sunt dispuși să-și comunice datele pentru o cauza crucială. Aplicația Corona de la 100 de metri din Coreea de Sud, care avertizează utilizatorii atunci când se află la 100 de metri de locațiile vizitate de transportatorii COVID-19, este un exemplu. După lansarea aplicației, un milion de sud-coreeni au descărcat-o în cel mult zece zile. O aplicație similară din Regatul Unit s-a bazat pe datele transmise voluntar de la utilizatorii publici. Aceste inovații arată o ingeniozitate mai mare în utilizarea datelor care sunt deja generate, dar nu sunt folosite la maxim, și ar putea genera o schimbare în atitudinea publicului față de confidențialitate.
  • Implicarea clientului virtual Pe măsură ce criză COVID-19 se desfășura în China, piață imobiliară, că și alte sectoare, a suferit o scădere rapidă, pe măsură ce publicul compărător a fost sechestrat în casă. Evergrande Real Estate Group, cel de-al doilea mare dezvoltator imobiliar din China, a răspuns creând o experiență exclusiv digitală, permițând clienților să se angajeze în totalitate online și să depună depozite rambursabile pe proprietăți, răsturnând ipoteze de lungă durata despre nevoia de întâlniri în persoană. Evergrande a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 118 la sută în februarie, după ce a lansat nouă aplicație. Împreună cu alții, firma face eforturi pentru a află cât din călătoria clientului poate fi gestionată de la distanță și cât de multe date pot fi partajate.

Toți acești constructori de afaceri recunosc că lumea se schimbă și regulile sunt rescrise. Acesta este unul dintre cele mai importante elemente ale construirii de afaceri.

Clădirea de afaceri pentru reimaginarea viitorului: șase arhetipuri

O criză precum cea pe care o trăim acum este, prin definiție, imprevizibilă. Nu putem cunoaște cu certitudine durata sau gravitatea, dar putem începe să ne gândim la cum ar putea arată următorul normal prin deducerea tiparelor din crizele trecute.

În primul rând, știm că această criză, că și cele care au apărut înainte, va lasă o amprenta de durata asupra lumii. Nu toate schimbările și inovațiile pe care constructorii de afaceri le introduc acum în lume vor rămâne, însă multe o vor face, în ciuda faptului că multe nu ar fi fost considerate niciodată înainte de criză. Nu vom reveni la vechile moduri de a face lucrurile.

În al doilea rând, există un tipar al tipurilor de inovatori care ies dintr-o criză, legate de tipurile de presupuneri pe care le răstoarnă.

Am văzut amandouă aceste fenomene. Din criză financiară globală, de exemplu, ipotezele privind utilizarea activelor și natură proprietății au fost răsturnate radical. Întreprinderile au devenit confortabile, împărțind active și co-creând cu cliențîi și chiar concurenții, iar economia de partajare a luat naștere. Din acest arhetip de „acționar de active” au apărut unele dintre cele mai de succes afaceri din lume, toate lansate în 2008-2009, inclusiv Airbnb și Uber. Un arhetip similar a apărut în jurul „economiei gig”, pe care Uber a reprezentat-o, împreună cu Instacart, TaskRabbit și alții. Ambele arhetipuri au persistat mult după rezolvarea crizei financiare.

Deja, putem vedea companii, împinse de necesitate, începând să răstoarne presupunerile despre modul în care operează organizațiile și consumatorii. Din această, se pot identifica șase arhetipuri timpurii pentru constructorii de afaceri post-criză:

  1. Furnizorul de servicii la distanță. Criză COVID-19 a impus trecerea comerțului cu ridicată la furnizarea online, pentru furnizorii de servicii esențiale, precum medicii și profesorii. În multe țări, consultațiile medicale online și educația online au devenit normă. Așteptați-vă că această tendință se va răspândi mult dincolo de sălile de examene și sălile de clasa. Avocații, arhitecții și marketerii încep cu toții să își ofere serviciile în moduri noi, de la videoconferință de baza la realitate virtuală și automatizare. Stocurile unor furnizori de tehnologie s-au dublat mai mult de la începutul crizei. Se pot furniza servicii intelectuale în acest fel. Anticipăm că această tendința se va extinde și la întreținerea echipamentelor și la alte servicii pentru care credeam că e nevoie de prezența fizică a unui meseriaș. Imaginați-va că aparatele de uz casnic, cum ar fi mașinile de spălat vase ar fi construite într-un mod în care proprietarul fără experiență ar putea schimbă o parte modulară la fel de ușor cum schimbă cartușele de imprimantă.
  2. Platforma de colaborare. Oportunitatea pentru platforme de colaborare se construiește de ani buni, dar nevoia de auto-izolare a fost un catalizator. Clienții și companiile câștigă apreciere pentru interacțiunea puternică posibilă între persoane separate prin geografie, dar conectate prin tehnologie. Videoconferintele online, atât pentru comunicare profesională, cât și socială, sunt un exemplu. Așteptați-vă să apară platforme de colaborare care se deplasează dincolo de comunicare și educație către domenii precum dezvoltarea talentului și evaluări sau care sunt adaptate altor profesii, precum avocați, contabili și ingineri.
  3. Dezvoltatorul talentului dinamic. După criză, recrutorii vor dezvoltă noi modalități de a atinge grupul global de talente, folosind tehnologia în moduri noi pentru a găși specialiști având că sursă întreagă lume, pentru a grăbi procesul de depunere a CV-uri-lor și a rezolva dezechilibrele ușoare ale forței de muncă. Acest lucru devine deosebit de important pe măsură ce talentul devine mai mobil și mai virtual. Distribuitorul Woolworths, de exemplu, care trebuie să facă mii de recrutări pentru activitatea să în plină expansiune, explorează oferirea de muncă pe termen scurt, printr-un proces de cerere simplificat, unora dintre cei 20.000 de angajați. Multe companii învață acum despre recalificarea la scară, iar parteneriatele neortodoxe ar putea deveni baza pentru abordări mai agile pentru talent în viitor.
  4. Marele retailer tactil devine digital. Noile categorii de retail care au necesitat în mod tradițional o experiență tactilă ridicată, din cauza bazei de clienți sau a categoriei în sine, vor migra online. Nevoia de auto-izolare a determinat o cerere mai mare de truse alimentare de înalta calitate. Cheff-ul Mindful din Marea Britanie, de exemplu, a înregistrat o creștere de 452 la sută a vânzărilor în primele săptămâni ale crizei. Credem că noile versiuni ale clienților, cum ar fi persoanele în vârstă care nu au folosit anterior tehnologia în același grad că și grupurile mai tinere, iar sectoarele noi, cum ar fi produsele alimentare, se vor orienta tot mai mult către vânzările online. Alte domenii, cum ar fi proprietățile imobiliare, vor prelua mai multe aspecte de vânzare cu amănuntul și se vor muta și online. Coronavirusul a dat un impuls enorm unei varietăți de servicii imobiliare, de la tururi virtuale la domiciliu, la tururi virtuale conduse de roboți. Înființarea imobiliară Zenplace, de exemplu, a înregistrat o creștere a dobânzii de 293 la sută pentru cutiile sale de blocare inteligente automatizate și excursiile auto-ghidate de la începutul lunii martie. Îmbunătățirile tehnologiei și utilizarea inteligenței artificiale (AI) și a analizelor pentru a oferi informații tot mai fine ale clienților vor determina această tendința.
  5. Vizionarul de date. Cu mai puține persoane care lucrează la sediu, companiile aruncă o privire mai atentă asupra datelor pe care le generează, care au fost considerate anterior că fiind de valoare limitată. Aceștia găsesc modalități prin intermediul analizei și automatizării de a utiliza aceste date pentru funcții, cum ar fi aparatele de monitorizare, o sarcina gestionată anterior de lucrătorii la față locului, care acum poate avea loc de la distanță. În plus, apar furnizori care pot combină datele de la mai multe companii pentru a oferi informații la nivel de sector. Acest lucru a apărut în special în timpul crizei, în cazul furnizorilor de date alternative, cum ar fi Thasos, care au înregistrat o creștere a cererilor, în timp ce corporațiile și investitorii încearcă să-și informeze deciziile cu surse de date folosite anterior, cum ar fi datele de localizare mobilă în timp real.
  6. Operatorul rezistent și flexibil, dar nu redundant. Criză COVID-19 a scos în evidență vulnerabilitatea lanțurilor de aprovizionare la nivel mondial. Ieșind din criză, vom vedea o serie de organizații care se diferențiază prin lanțurile și operațiunile de aprovizionare rezistente, fără a fi necesar să se aloce un capital excesiv. AI joacă un rol important în activarea acestui lucru. În plus, aceste organizații sunt flexibile cu o baza de cost variabilă și sunt gata să răspundă la schimbările dinamice într-o lume din ce în ce mai volatilă. Blue Yonder, de exemplu, unul dintre cei mai mari furnizori de performanță flexibilă din lume, a elaborat fluxuri din Centrele pentru controlul și prevenirea bolilor (CDC) în platforma să de învățare automată pentru a permite clienților săi să gestioneze mai bine lanțul de aprovizionare COVID-19. șoc. Instrumentele digitale ajută companiile să identifice noi surse de reziliența – de exemplu, prin agregarea digitală a potențialilor furnizori în funcție de capacitățile pe care le au în comun. Estimarea gradului de conectare al unei companii Medtech, de exemplu, a ajutat-o să-și extindă baza furnizorilor cu 600%.

Jason Bello, unul dintre autori, este partener în biroul McKinsey din Washington, DC, în timp ce Shaun Collins este asociat în biroul din Boston, iar Ralf Dreischmeier este un partener senior în biroul din Londra; în timp ce Ari Libarikian este un partener senior în biroul din New York.

Sursă: https://www.mckinsey.com/business-functions/mckinsey-digital/our-insights/innovating-from-necessity-the-business-building-imperative-în-the-current-crisis?cid=other-eml-alt-mip-mck&hlkid=5b915457a2bd482296d3599f394b76c3&hctky=11914038&hdpid=3363065a-4a26-4da5-a605-b6868bf6781c

Post by florin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *