Seria McKinsey & Company – GHID DE ACTIUNE pentru companii in vreme de pandemie

miercuri, 15 iulie 2020

florin

Blog

Cea mai renumită firma de consultanță în management, la nivel mondial McKinsey& Company, vine în sprijinul mediului de afaceri global, printr-o serie de articole bine fundamentate pe experiență celor peste 30.000 de profesioniști din 65 de țări unde McKinsey&Company activează.

Deviza McKinsey&Company este aceea de ajută organizațiile din sectoarele private, publice și sociale să creeze schimbări care contează. Acest lucru necesită încorporarea digitală, de analiză și proiectare în procesele de baza și mentalități, și construirea de capacități, care ajută organizațiile și oameni să se dezvolte într-un context în continuă schimbare.

În actualul context pandemic, expertiza McKinsey&Company este cu atât mai valoroasă. Specialiștii McKinsey&Company propun soluții viabile de traversare a furtunii afacerilor oferindu-și în mod generos expertiză printr-o serie de articole ce abordează diferitele valențele ale subiectului.

 

Episodul 1.1 – 7 acțiuni de combatere a COVID19 aplicabile în orice firma

Așadar, specialiștii McKinsey&Company, au identificat șapte acțiuni care pot ajută întreprinderile indiferent de tipul sau dimensiunea acestora, în gestionarea crizei apărute. Evident toate aceste acțiuni sunt orientative și nu înlocuiesc o analiză exhaustivă și detaliată a situației specifice fiecărei companii.

1. Protejați-va angajații. Criză COVID-19 a fost o provocare emoțională pentru multe persoane, schimbând viață de zi cu zi în moduri fără precedent. Pentru multe companii, modul uzual de a face business s-a schimbat complet. Pentru a face față noilor provocări, managerii pot și trebuie să înceapă prin întocmirea și executarea unui plan de susținere a angajaților care este în concordanță cu cele mai conservatoare orientări care ar putea fi aplicate și care are puncte de declanșare pentru modificările politicii. Unele companii își evaluează activ eforturile față de altele pentru a determina politicile și nivelurile potrivite de sprijin pentru oamenii lor. Unele dintre modelele mai interesante pe care le-am văzut implică furnizarea de proceduri și limbaje clare și simple către managerii locali cu privire la modul de abordare a COVID-19 (în concordanță cu OMS, CDC și alte linii directoare ale agențiilor de sănătate), oferind în același timp autonomie pentru a se simți împuterniciți să facă față unei situații în evoluție rapidă. Această autonomie este combinată cu crearea de comunicații bidirectionale care oferă un spațiu sigur pentru că angajații să se exprime dacă se simt nesiguri din orice motiv, precum și cu monitorizarea respectării politicilor actualizate.

2. Configurați o echipa de răspuns COVID-19 multifuncțională. Companiile ar trebui să numească un delegat direct al CEO-ului pentru a conduce parcursul stabilit și ar trebui să numească membrii din fiecare funcție și disciplină care să îl asiste pe acesta. În plus, în majoritatea cazurilor, membrii echipei vor trebui să-și delege sarcinile de zi cu zi și să dedice cea mai mare parte a timpului lor combaterii virusului. Câteva direcții de lucru sunt comune pentru majoritatea companiilor:

a) sănătatea, bunăstarea și abilitatea angajaților de a-și îndeplini rolurile;

b) testarea stresului financiar și elaborarea unui plan de urgență;

c) monitorizarea lanțului de aprovizionare, răspuns rapid și rezistență pe termen lung;

d) răspunsuri de marketing și vânzări la șocurile cererii;

e) coordonarea și comunicarea cu clientela relevanță.

Aceste sub-echipe ar trebui să definească obiective specifice pentru următoarele 48 de ore, ajustate continuu, precum și obiective săptămânale, toate pe baza scenariului de planificare convenit al companiei. Echipa de răspuns ar trebui să instaleze o cadența și o disciplină de operare simplă, care să se concentreze asupra rezultatelor și deciziilor și să nu tolereze întâlniri care să nu obțînă niciuna.

3. Asigurați-va că lichiditatea este suficientă pentru a face față furtunii. Întreprinderile trebuie să definească scenarii adaptate contextului companiei. Pentru variabilele critice care vor afecta veniturile și costurile, acestea pot defini numerele de intrare prin analize și inputuri realizate de către experți. Companiile ar trebui să își modeleze situațiile financiare (flux de numerar, bilanțul) în fiecare scenariu și să identifice declansatorii care ar putea afecta semnificativ lichiditatea. Pentru fiecare astfel de declanșare, companiile ar trebui să definească mișcările de stabilizare a organizației în fiecare scenariu (optimizarea conturilor plătibile și a creanțelor; reducerea costurilor; cesiuni).

4. Stabilizați lanțul de aprovizionare. Companiile trebuie să definească amploarea și durata probabilă a expunerii lor, în lanțul de aprovizionare din zonele care se confruntă cu transmiterea comunitară, inclusiv furnizorii de nivelurile 1, 2, și 3 și nivelurile de inventar. Majoritatea companiilor sunt concentrate în principal pe stabilizarea imediată, dat fiind faptul că majoritatea uzinelor chineze sunt în prezent în regim de repornire. De asemenea, trebuie să ia în considerare raționalizarea pieselor critice, pre-rezervarea capacității de transport feroviar / aerian, folosind stocul post-vânzare că punte până la repornirea producției, câștigând prioritate mai mare din partea furnizorilor lor și, desigur, sprijinirea repornirii furnizorilor. Companiile ar trebui să înceapă să planifice modul de gestionare a ofertei pentru produse care, odată cu reîntoarcerea ofertei, pot vedea vârfuri neobișnuite ale cererii din cauza stocării masive. În unele cazuri, stabilizarea pe termen mediu sau mai lung poate fi justificată, ceea ce necesită actualizări pentru planificarea cererii, optimizarea suplimentară a rețelei și căutarea și accelerarea calificării noilor furnizori. O parte din acestea pot fi oricum recomandabile, în absența crizei actuale, pentru a asigura rezistență în lanțul lor de aprovizionare – o provocare continuă pe care situația COVID-19 a evidențiat-o clar.

5. Stai aproape de clienții tăi. Companiile care navighează mai bine întreruperile, reușesc adesea, deoarece investesc în segmentele lor de clienți de baza și își anticipează comportamentele. În China, de exemplu, în timp ce cererea consumatorilor este în scădere, această nu a dispărut – oamenii s-au orientat dramatic către cumpărăturile online pentru toate tipurile de mărfuri, inclusiv produsele alimentare și livrarea produselor. Companiile ar trebui să investească în online, că parte a eforturilor lor pentru distribuirea omnicanalului; această include asigurarea calității bunurilor vândute online. Preferințele schimbării clienților nu sunt susceptibile să revină la normele de dinainte de focar.

6. Exersați planul. Multe echipe de vârf nu investesc timp în înțelegerea a ceea ce este nevoie pentru a planifică perturbări până când nu sunt într-una. Aici mesele rotunde sau simulările sunt de neprețuit. Companiile pot utiliza simulări pe tablă pentru a defini și verifică protocoalele de activare pentru diferite faze de răspuns (doar planificarea contingenței, răspuns la scară completă, altele). Simulările ar trebui să clarifice proprietarii de decizii, să se asigure că rolurile pentru fiecare membru al echipei superioare sunt clare, să strige „elefanții din camera” care pot încetini răspunsul și să se asigure că, în caz de acțiuni necesare pentru realizarea planului sunt pe deplin înțelese și investițiile necesare sunt disponibile cu ușurință.

7. Demonstrati scopul. Intreprinderile sunt la fel de puternice ca si comunitatile din care fac parte. Companiile trebuie sa isi dea seama cum sa sustina eforturile de raspuns – cum ar fi furnizarea de bani, echipamente sau expertiza. De exemplu, cateva companii au schimbat productia pentru a crea masti si imbracaminte medicala.

Sursa: https://www.mckinsey.com/business-functions/risk/our-insights/covid-19-implications-for-business

Post by florin

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *